HABER ARŞİVİ
TCDD KİK TOPLANTISI YAPILDI
20 Mart 2013, Çarşamba
Sendikamız ile TCDD Genel Müdürlüğü arasında 19.03.2013 tarihinde ikinci Kurum İdari Kurulu toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantıya Sendikamız temsilen Genel Başkan Can Cankesen, ve Genel Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Sekreteri Musa Ayar katıldı. Toplantı gündemindeki maddeler aşağıdadır.
1-Eğitim program amirlerine görev tahsisli lojman verilmesine yönelik yönergede değişiklik yapılması, ( VIII Bşk., XV Bşk.)
Eğitim ve Öğretim Dairesi Başkanlığı’nın 21/01/2013 tarih ve 5027 sayılı yazısında; Eğitim Program Amirlerine görev tahsisli lojman verilmesinin uygun olduğu, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığınca uygun görülmesi halinde yönetmelikte gerekli değişikliğin yapılmasının gerektiği bildirilmektedir.
4. Bölge Müdürlüğü’nün 18/01/2013 tarih ve 2548 (EDYS No: 5158) sayılı yazısında; Eğitim program amirlerine görev tahsisli lojman verilmesine yönelik yönergede değişiklik yapılmasının uygun görüldüğü belirtilmektedir.
4. Bölge Müdürlüğü’nün 20/02/2013 tarih ve 6364(EDYS: 12851) sayılı yazısında; 2548 sayılı yazıda belirtilen hususlara ilave yapılmamıştır.
6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS: 5317) sayılı yazısında; Eğitim Program Amirlerine “görev tahsisli” lojman verilmesine yönelik yönergede değişiklik yapılmasının uygun olacağı belirtilmektedir.
2- Tren Teşkil Memurları ve Makinistlerin manevra görevleri esnasında kendi merkezleri dışında kalan manevra sahalarına ilişkin tespitlerin yeniden yapılarak, iltisak hatlarında yapılan manevralara, manevra tazminatı ödenmesi için Trafik Dairesince kurulan komisyonun çalışmalarını tamamlaması, (VIII Bşk., XXVII Bşk., IV Bşk.)
Trafik Dairesi Başkanlığı’nın 15/01/2013 tarih ve 3562 sayılı yazısında; Gar havzasında yer almayan alanlarda verilen manevra hizmetlerine manevra tazminatı ödenmesi yönündeki taleplerin değerlendirilmesi için oluşturulan Komisyon çalışmalarının tamamlandığı, 3.şahıslara ait yerlerde ilgili tarifelerine göre manevra ücreti tahsil edilen manevralara "manevra tazminatı " ödenmesi kararlaştırıldığı; ancak uygulama emrinin çıkarılması çalışmaları bu güne kadar sonuçlandırılamadığı belirtilmektedir.
Mali İşler Dairesi Başkanlığı’nın 18/01/2013 tarih ve 4609 sayılı yazısında; Manevra tazminatı ödenmesi hususunda oluşturulan Komisyon tarafından iltisak hatlarında yapılan manevraların, manevra tazminatının ödenmesinin esasını oluşturan 10.11.2009 tarih ve B.11.2.DDY.0.74.00.03-848-04/52183 sayılı emirde belirtilen esaslar çerçevesinde değerlendirilerek sonucundan Trafik Dairesi Başkanlığı’nca ünitelere bilgi verilmesi gerektiği bildirilmektedir.Bu hafta sonunda emirlendirilecektir.
3- Kurs ve eğitimlerini tamamlayanlara Başteknisyen, Başrevizör ve Başpuantör unvanlarının verilmesi, ( II Bşk.,VIII Bşk.)
Cer Dairesi Başkanlığı’nın 22/01/2013 tarih ve 5461 sayılı yazısında; Norm Kadro konusunda özellikle 180 no.lu Tamim güncellenerek gerekli değişikliklerin yapılması yönünde ki çalışmaların tamamlanma aşamasına geldiği, hali hazırdaki Norm Kadrolara göre atama yapılmasının İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı Yetki ve Sorumluluğunda olduğu bildirilmektedir.
6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS: 5317) sayılı yazısında; kurs ve yeterli alanların unvanlarının verilmesi için, norm kadronun ihtiyaca göre belirlenmesinin daha uygun olacağı bildirilmektedir.
4- Makinistlerin, Depo Şefi, Depo Müdürü, Vagon Bakım Onarım Atölye Müdür Yardımcısı veya Vagon Bakım Onarım Atölye Müdürü olabilmesi için Cer Orta Kademe Hazırlama ve Tamamlama kurslarına katılmalarına yönelik Cer Dairesinde bir komisyon kurularak çalışma yapılması,( II Bşk., VIII Bşk.)
Cer Dairesi Başkanlığı’nın 22/01/2013 tarih ve 5461 sayılı yazısında; Cer orta kademe hazırlama ve tamamlama kurslarına katılmış olma şartı; "TCDD ve Bağlı Ortaklıkları Görevde Yükselme Yönetmeliğinin" ilgili hükümleri gereğince, teknisyen, tekniker ve mühendis unvanlı personelin orta kademe yöneticiliğine (depo şefi, revizörlük şefi) atanabilmeleri için aranan şartlardan olduğu, Makinist, Revizör ve Başrevizör unvanlarındaki personelin bu eğitimlere katılabilmeleri için kurumca açılacak Teknisyen, Tekniker ve Mühendislik sınavlarında başarılı olarak, bu unvanlara atanmaları halinde, bu kurslara katılabilmelerinin mümkün olabildiği, bahse konu unvanlarla (vagon teknisyeni, makinist) işyeri amiri yetiştirilemeyeceği kanaatinde olunduğu belirtilmektedir.
6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS: 5317) sayılı yazısında; cer birimlerinde görev yapan baş makinist, makinist, vagon servis şefi, vagon teknisyeni, teknik yüksekokul mezunlarının cer orta kademe hazırlama/tamamlama kurslarına gitmelerinin daha uygun olacağı belirtilmektedir.
5- Koruma ve güvenlik personelinin motivasyon ve veriminin de artırılması bakımından nöbet yerleri ile manevra ve nezaret odalarının bakımsız ve düzensiz ortamlarının düzeltilmesi için Genel Müdürlük emrinin yayımlanarak durumun takip edilmesi, (Mrk. Koruma ve Güv. Md., 1 – 7 Bölge )
1. Bölge Müdürlüğü’nün 29/01/2013 tarih ve 335 (EDYS No: 8928) sayılı yazısında; koruma ve güvenlik personelinin nöbet yerlerinin tamir ve bakımlarının 2013 yılı bütçesi doğrultusunda yaptırılması yoluna gidileceği bildirilmektedir.
2. Bölge Müdürlüğü’nün 06/02/2013 tarih ve 9990 sayılı yazısında; koruma ve güvenlik hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde sağlanması ve herhangi bir olumsuzluğa sebebiyet verilmemesi amacıyla, Bölge Müdürlüğü dahilinde yapılacak olan temizlik ihalelerinde Bölge Koruma ve Güvenlik Müdürlüğüne bağlı Ankara merkez ve taşra koruma ve güvenlik birimlerindeki koruma ve güvenlik hizmetlerinin yürütüldüğü işyeri ve nöbet yerlerinin de dahil edilmesi hususunda Malzeme Servis Müdürlüğüne; güvenlik birimlerine ait belirtilen işyerleri ve nöbet yerlerindeki bakım ve onarım işleri için ise emlak ve İnşaat Servis Müdürlüğüne talimat verildiği belirtilmektedir.
3. Bölge Müdürlüğü’nün 11/02/2013 tarih ve 1886 (EDYS No: 10622) sayılı yazısında; Bölge Koruma ve Güvenlik Müdürlüğünce nöbet yerlerinin imkanlar dahilinde iyileştirilmeye çalışıldığı; ancak özellikle Alsancak Gar Havzası Malzeme Müdürlüğü ile Emlak ve İnşaat Müdürlüğü arasındaki nöbet kulübesinin günümüz şartlarına uygun olmayıp ihtiyaca cevap vermediği belirtilmekte; bu yere personelin ihtiyacını karşılayabileceği (WC – Su ) yeterli ölçüde bir nöbet yeri yapılmasının uygun olabileceği bildirilmektedir.
4. Bölge Müdürlüğü’nün 18/01/2013 tarih ve 2548 (EDYS No: 5158) sayılı yazısında; Sivas merkezde bulunan nöbet yerlerinin tadilat, bakım ve onarım işlerinin yapıldığı, taşra teşkilatında bulunan nöbet yerlerinin de kısmi tadilatlarının tamamlanarak tespit edilen noksanlıklar hakkında gerekli yazışmaların yapıldığı bildirilmektedir.
4. Bölge Müdürlüğü’nün 20/02/2013 tarih ve 6364 (EDYS: 12851) sayılı yazısında; 2548 sayılı yazıda belirtilen hususlara ilave bir husus bulunmamaktadır.
6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS No: 5317) sayılı yazısında; Bölge Müdürlüğünde ki özel güvenlik birimlerinde görevli koruma ve güvenlik personelinin nöbet tuttuğu yerlerde iyileştirmeler yapılarak daha kullanılır hale getirilmesi ve bakımsız olan nöbet yerlerinin bakım ve onarımlarının yapılması gerektiği belirtilmektedir.
Merkez Koruma ve Güvenlik Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 6014 sayılı yazısında; koruma ve güvenlik hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde sağlanması için Bölge Müdürlüklerinde yapılan temizlik ihalelerine koruma ve güvenlik hizmetlerinin yürütüldüğü nöbet yerleri, barınma ve nezaret odalarının da dahil edilmesi, bakım onarım ve tadilatlarının yapılması hakkında 23/01/2013 tarih ve 5987 sayılı Genel Müdürlük emri yayınlandığı belirtilmektedir.
7. Bölge Müdürlüğü’nün 24/01/2013 tarih ve 804 (EDYS No: 6727) sayılı yazısında; Koruma Güvenlik nöbet yerleri ile manevra ve nezaret odalarında gerekli iyileştirmelerin yapıldığı ve bu konuda sorun bulunmadığı bildirilmektedir.
6- YHT’nin güvenliğinin daha profesyonel bir şekilde hizmet alımı ile sağlanması, ( XIII Bşk., YHT Bölge Md., Mrk. Koruma ve Güv. Md.)
Merkez Koruma ve Güvenlik Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 6014 sayılı yazısında; YHT Güvenliği ile ilgili çalışma grubunun oluşturularak sonuç raporunun talimatlandırıldığı; ayrıca hizmet alımı teknik şartnamesi ile ilgili çalışmaların devam ettiği bildirilmektedir.
APK Dairesi Başkanlığı’nın 11/02/2013 tarih ve 11038 sayılı yazısında; halen YHT hatlarında veya istasyon ve tesislerinde hizmet alımı yöntemiyle çalıştırılan güvenlik personelinin bulunmadığı, hizmet alımı ile güvenlikçi istihdamı için izlenecek yöntemin 04/12/2012 tarih ve 82989 sayılı emir ekindeki “ Uyulması Gereken Kurallar” da açıklandığı belirtilmektedir.
6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS: 5317) sayılı yazısında; YHT güvenliği için oluşturulacak ortak komisyon kararına göre hareket edilmesinin daha uygun olacağı belirtilmektedir.
YHT Bölge Müdürlüğü’nün 07/02/2013 tarih ve 10173 sayılı yazısında; güvenlik hizmetlerinin daha profesyonelce sağlanması için buna uygun hizmet alımı yapılmasının uygun görüldüğü belirtilmektedir.
7- Personele verilen elbiselerin TCDD’nin vizyonu gereği kalitesinin arttırılması ve bölgelerarası farklılığın giderilmesi, ( IX Bşk.)
Malzeme Dairesi Başkanlığı’nın 05/02/2013 tarih ve 9577 sayılı yazısında; Kuruluşumuz personeline merkezden alımı yapılan giyim eşyalarına ait teknik şartnamelerin oluşumunda, kumaş değerleri için Türk Silahlı Kuvvetleri, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü personeline verilen elbiselerin kumaş değerlerinin baz alındığı ve beden numaraları da TSE standartlarındaki ölçülerine göre uyarlandığı; Personelimize verilen giyim eşyasının mevcut şartnamelerdeki dikim özelliklerinin ise günün koşullarına göre değişmekte olup, Merkez alım haricindeki giyim eşyalarını Bölge Müdürlükleri kendi yetkileri dahilinde temin ettiğinden Bölgelerarası farklılıkların bundan kaynaklandığının düşünüldüğü; bunun haricinde, personele verilen elbiselerin kalitesinin artırılması çalışmaları gelen talep ve şikayetlerin doğrultusunda dikkate alındığı ve gerek ilgili Dairesi gerekse Sendika temsilciliklerinin katılımı sağlanarak yapılan görüşmeler sonucu alınan ortak kararlar doğrultusunda model ve kumaş değişimlerinin zaman içinde güncellenmekte olduğu belirtilmektedir.
1. Bölge Müdürlüğü’nün 29/01/2013 tarih ve 335 (EDYS No: 8928) sayılı yazısında; maddede belirtilen hususların Malzeme Dairesi Başkanlığı’na iletildiği bildirilmektedir.
4. Bölge Müdürlüğü’nün 18/01/2013 tarih ve 2548 (EDYS No: 5158) sayılı yazısında; İhale ile alınan tek tip elbiselerin kalitesinin daha iyi olması gerektiği görüşünde olunduğu; ancak yetkinin Malzeme Dairesi Başkanlığında olması nedeniyle yapılacak bir husus bulunmadığı belirtilmektedir.
4. Bölge Müdürlüğü’nün 20/02/2013 tarih ve 6364 (EDYS: 12851) sayılı yazısında; 2548 sayılı yazıda belirtilen hususlar tekrarlanmıştır.
5. Bölge Müdürlüğü’nün 01/02/2013 tarih ve 50348 (EDYS No: 7879) sayılı yazısında; elbise teslimatları ve elbiselerin kalitesi gibi konularda Malzeme Dairesi Başkanlığı ile yapılan görüşmelerle bu tür aksaklıkların minimize edilmesi hususunda gerekli çabanın sarf edilmekte olduğu bildirilmektedir.
6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS: 5317) sayılı yazısında; Bölgenin coğrafi konumu nedeniyle, Bölge mıntıkasındaki bazı işyerlerinin (Adana, Mersin vb.) yazın çok sıcak olduğundan Bölgenin iklim koşullarına uygun kıyafetin verilmesi gerektiği belirtilmektedir.
8- Makinistlerin kazalardan hemen sonra savcı tarafından tutuklanmasının önüne geçilerek mağduriyetlerinin giderilmesi, ( Hukuk Müş., II Bşk.,VIII Bşk.)
Hukuk Müşavirliği’nin 21/01/2013 tarih ve 4855 sayılı yazısında; mahkemenin kurum avukatını, makinistin vekili olarak kabul etmemesi hususu hukuka uygun bir karar olup bu hususun bir çok kez yazılı ve sözlü olarak bildirildiği, bu nitelikteki olaylarda idari tahkikatta kusursuz bulunan personele personelimizin mağdur olmaması için Kuruluşumuz tarafından avukat tutulduğu belirtilmektedir.
Cer Dairesi Başkanlığı’nın 22/01/2013 tarih ve 5461 sayılı yazısında; söz konusu talebin Hukuk Müşavirliği’nin yetki ve sorumluluğunda olduğu, personelimizin kazalardan sonra tutuklanmalarının önlenebilmesi ve personelimizin mağdur duruma düşmemesi için yapılacak düzenlemelere istenmesi halinde katkı sağlanabileceği belirtilmektedir.
5. Bölge Müdürlüğü’nün 01/02/2013 tarih ve 50348 (EDYS No: 7879) sayılı yazısında; konu ile ilgili olarak TCDD Hukuk Müşavirlikleri Yönetmeliği hükümlerine uygun olan personelin savunulması için barolara kayıtlı avukatlarla sözleşme yapıldığı ve talep halinde esasen barolar tarafından da avukat tayin edildiği belirtilmektedir.
9- Terör bölgesinde çalışan personele ilişkin Kuruluşumuzun maddi veya manevi bir tasarrufunun olması ayrıca zırhlı lokomotif, furgon ve vagon açığının giderilmesi ve bu konularda yetkili sendikanın da görüşlerinin alınması, ( VIII Bşk., Hukuk Müş.)
Hukuk Müşavirliği’nin 21/01/2013 tarih ve 4855 sayılı yazısında; konunun Hukuk Müşavirliği’nin görev alanına girmediği belirtilmiştir.
Cer Dairesi Başkanlığı’nın 20/02/2013 tarih ve 13806 sayılı yazısında; terör bölgesinde çalışan personelle ilgili maddi ve manevi bir tasarrufun Kurum üst yönetimince alınacak bir kararla mümkün olabileceği; zırhlı vagon ve furgon açığının kapatılması konusunda ise şu ana kadar 10 adet lokomotif, 2 adet furgon vagonunun zırhla kaplandığı ve hizmet vermekte olduğu, lokomotif ve furgon vagonu zırhlandırılması hususunda etüt ve proje işlerinin devam ettiği belirtilmektedir.
5. Bölge Müdürlüğü’nün 25/02/2013 tarih ve 51613 (EDYS: 12952) sayılı yazısında; artan terör olayları nedeniyle, 03/10/2012 tarih ve 204-85601 sayılı yazı ile Trafik Dairesi Başkanlığı’na, yol kontrolü ve olaylara müdahale amacıyla Güvenlik emrine verilmek üzere Das 9229 seriden Van Gar’a 2 adet, Kapıköy Gar’a 2 adet, Beyhan İstasyonuna da 2 adet, tren üzerinde kullanılmak amacıyla 4 adet zırhlı furgona ve 5 adet Das 9229 seriden zırhsız furgon; ayrıca 20/02/2013 tarih ve 204-31570 sayılı yazımızla da Cer Dairesi Başkanlığı’na 10 adet tam zırhlı furgon talebinde bulunulduğu belirtilmektedir.
6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS: 5317) sayılı yazısında; terör bölgesi içinde yer alan Nusaybin – Mardin hattında, zırhlı lokomotif, furgon ve yolcu arabalarının ve camlarının olası saldırılara karşı dayanıklı malzeme ile desteklenmesinin uygun olacağı belirtilmektedir.
6. Bölge Müdürlüğü’nün 19/02/2013 tarih ve 1639 (EDYS: 12274) sayılı yazısında; Gaziantep – Mardin – Nusaybin arasında trenlerin taşlanmakta olduğu, lokomotif camlarının kırılmaya karşı mukavemetli camlarla değiştirilmesi ve bu güzergahta çalışan lokomotiflerin her türlü terör eylemine karşı zırhlandırılması gerektiği bildirilmektedir.
10- Lokomotiflerde yönetmelik gereği bulunması zorunlu olan işaretlerin verilerek tamamlanması ve günün şartlarına göre mevzuat değişikliğinin yapılması, ( II Bşk., XXVII Bşk., XVI Bşk.)
- Trafik Dairesi Başkanlığı’nın 15/01/2013 tarih ve 3562 sayılı yazısında; Lokomotiflerde bulunması zorunlu işaretlerin temin edilmesinin depo müdürlükleri görev alanına girdiği bildirilmektedir.
- Tesisler Dairesi Başkanlığı’nın 21/01/2013 tarih ve 4791 sayılı yazısında; lokomotiflerin iştigal alanlarına girmediği belirtilmektedir.
- Cer Dairesi Başkanlığı’nın 22/01/2013 tarih ve 5461 sayılı yazısında; Kuruluşumuz cer araçlarında UIC normlarına göre bulunması gerekli malzemeler ve zorunlu işaretlerin Bölge Müdürlüğünce tamamlanmasının gerektiği, bu hususta ödenek sıkıntısının yaşanmadığı belirtilmektedir.
- 1. Bölge Müdürlüğü’nün 26/02/2013 tarih ve 1144 (EDYS No: 14254) sayılı yazısında; Trenlerin Hazırlanması ve Trafiğine ait Yönetmeliğin 31. Maddesinde belirtilen “lokomotif ve demiryolu makinelerinde bulunması gereken işaret ve malzemelerin Yönetmelikte olduğu gibi korunması ve ilave olarak TSİ ve DRS Bölgelerinde lokomotif ve demiryolu makinelerinden tesisat anahtarı ile makas kullanma kolunun ilave edilmesinin uygun olacağı belirtilmektedir.
- 2. Bölge Müdürlüğü’nün 21/02/2013 tarih ve 13841 sayılı yazısında; lokomotiflerde bulunması gereken malzemelerden 3 adet renkli el feneri, kılıfı içinde 2 adet yeşil, 2 adet kırmızı bayrak, buluşma değişikliği işareti ve kırmızı – yeşil cam tüpün lokomotiflere konulduğu; ancak lokomotiflerin bölge dışına gitmesi sebebiyle söz konusu malzemelerin kaybolabildiği; bulunması zorunlu malzemelerden 6 adet kestane fişeğinin temininde güçlükler çekildiği, kestane fişeklerinin lokomotif içinde bir süre sonra nemlenerek kullanılmaz duruma geldiği belirtilmekte; gelişen teknoloji göz önüne alınarak kestane fişeğinin yerine başka bir sistemin değerlendirilmesinin uygun olacağı bildirilmektedir.
- 3. Bölge Müdürlüğü’nün 08/03/2013 tarih ve 3353 (EDYS No: 16082) sayılı yazısında; Trenlerin Hazırlanması ve Trafiğine ait Yönetmeliğin 31. Maddesi gereğince Trafikle ilgili olarak bulunması gereken malzemeleri eksik olan Bölge Lokomotif ve Tren Setlerinde söz konusu malzemelerin tamamlanmasının işyerlerine emirlendiği; tren işletmeciliğinde gelişen teknolojiden azami şekilde yararlanılması ile bahse konu Yönetmeliğin de günümüz koşullarına göre tekrar düzenlenmesi gerektiği, Lokomotiflerde ve Tren Setlerinde kılıfı içerisinde birer tane yeşil ve kırmızı bayrak ile ilk yardım kutusu ve Tren Setlerinde de bir adet sedyenin bulunmasının yeterli olacağı belirtilmektedir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 18/01/2013 tarih ve 2548 (EDYS No: 5158) sayılı yazısında; Yeni Teknolojiye göre Lokomotif Demirbaşlarının tespitinin yenilenmesinin uygun bulunduğu belirtilmektedir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 20/02/2013 tarih ve 6364 (EDYS: 12851) sayılı yazısında; yeni teknolojiye göre lokomotif demirbaşlarının tespitinin yenilenmesinin uygun olduğu, lokomotiflerde yönetmelik gereği bulunması zorunlu olan malzemelerden günümüz teknoloji ve haberleşme imkanlarının iyileşmesi ve modernize olması nedeniyle “6 adet Kestane Fişeği” ibaresinin ilgili yönetmelikten kaldırılmasının gerektiği belirtilmektedir.
- 5. Bölge Müdürlüğü’nün 25/02/2013 tarih ve 51613 (EDYS: 12952) sayılı yazısında; yönetmelik gereği lokomotiflerde bulunması gereken işaretlerin, günümüz şartlarına göre dijital işaret olmasının daha uygun olacağı belirtilmektedir.
- 6. Bölge Müdürlüğü’nün 19/02/2013 tarih ve 1639 (EDYS: 12274) sayılı yazısında; yönetmelik gereği lokomotiflerde bulunması gereken işaretlerin konulduğu; ancak kısa bir süre içerisinde lokomotif üzerinde kaybolduğu ve bu konuda Yönetmelik değişikliğine gidilmesinin uygun olacağının düşünüldüğü bildirilmektedir.
- 7. Bölge Müdürlüğü’nün 15/02/2013 tarih ve 1883 (EDYS No: 12325) sayılı yazısında; Bölge lokomotif parkında bulunan tüm ana hat lokomotiflerine kırmızı – yeşil bayrak konulduğu, buluşma değişikliği işareti olarak, lokomotiflerin sinyal lambalarının yeşil – kırmızı camla renklendirilerek, ihtiyaç halinde kullanılmak üzere çalışır durumda bulundurulduğu, bölge ana hat lokomotiflerinin tamamında sabit telsizin faal olarak mevcut olduğu, lokomotiflerin zaman saatlerinin mevcut ve çalışır durumda olduğu ve lokomotif personelinin tamamına üç renkli el feneri, altı adet kestane fişeği, kalkış varış tarifeleri ve ilk yardım çantasının zimmetli olarak verildiği belirtilmektedir.
11- Personelin çalışan eşine de permi hakkı verilmesi, ( VIII Bşk.)
12- Ambar Şefleri ile Lojistik şefleri arasında 250 tl ücret farkının giderilmesi,ayrıca Lojistik Şefleri gibi Ambar Şeflerinin de Lojistik Müdür Yardımcısı olmak için sınava katılabilmelerine imkân sağlanması, ( V Bşk.,VIII Bşk.)
- Yük Dairesi Başkanlığı’nın 22/01/2013 tarih ve 5764 sayılı yazısında; Kuruluşumuzda Lojistik Şefi ve Ambar Şefinin görev yetki ve sorumluluklarının 501 Numaralı Genel Emirde Lojistik Şefinin amir niteliğinde belirlendiği, sadece statüsü Lojistik Şefliği olan işyerlerinde Lojistik Şefi kadrosunun bulunduğu, Ambar Şefi kadrosunun ise Lojistik Şeflikleri işyerlerinin norm kadrolarında bulunmadığı belirtilmiş; TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü ve Bağlı Ortaklıkları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği’nde gereken şartları taşıyan Ambar Şefleri’nin Lojistik Şefi görevde yükselme sınavı açılması ve sınavda başarılı olmaları halinde unvanlarının Lojistik Şefi olarak değiştirilebileceği bildirilmektedir.
13- Lojistik Memuru, Revizör ile Memur unvanlarına ihtiyaç duyulması nedeniyle bu unvanlara acilen atama yapılması ve teşkilat bünyesinde vagon tamir ve bakımlarının daha sağlıklı yapılması için ihtiyaç duyulan işçi personelin atanması yönünde çalışma yapılması, ( VIII Bşk.)
14- Sağlık nedeniyle grup düşen personelden Trafik Kontrolörü unvanında görev yapanların gar şefi, lojistik şefi, istasyon şefi veya repartitör/başrepartitör olarak, Gar şefi veya İstasyon Şeflerinin şeflik unvanlarına,ayrıca sağlık durumu nedeniyle grup değiştiren ve gişe memuru olarak atanan personelin kuruluşun ihtiyaç duyduğu unvanlara atanmaları, ( III Bşk., XXVII Bşk.,VIII Bşk.)
- Yolcu Dairesi Başkanlığı’nın 15/01/2013 tarih ve 3641 sayılı yazısında; grup değiştiren personelin Banliyö Servis Müdürlüklerinde Gişe Memuru olarak atanmaları yerine Kuruluşun ihtiyaç duyulan birimlerine atanmalarının uygun bulunduğu bildirilmektedir.
- Trafik Dairesi Başkanlığı’nın 15/01/2013 tarih ve 3562 sayılı yazısında; Trafik Kontrolörü unvanında iken sağlık nedeniyle grup düşenlerin, bulunduğu grup veya üst gruptaki unvanlara atanmaları hususunun İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı’na gönderildiği belirtilmektedir.
15- Teşkilatımız içerisinde ölü bölge diye tabir edilen alanlar olduğundan telsiz haberleşmesi sağlıklı yapılamamakta bu durum kazalara ve yanlış anlaşılmalara sebep verebilmekte, çözümü için cep telefonları ile kayıt altına alınmak şartı ile haberleşme yapılmasına olanak sağlayacak yeni bir sistem kurulması, ( XVI Bşk.)
- Tesisler Dairesi Başkanlığı’nın 21/01/2013 tarih ve 4791 sayılı yazısında; Kuruluşumuz Teşkilatında Bölge Müdürlüklerinin talebi doğrultusunda tren trafiği ile ilgili haberleşmenin kesintisiz sürdürülmesi amacıyla, Ulaştırma Bakanlığından gerekli onaylar alınarak; 1.Bölge`de Uzunköprü - Pityon ve Tekirdağ - Muratlı hat kesiminde, 3. Bölge`de Cumaovası - Tepeköy hat kesiminde , 5.Bölge`de Yolçatı - Diyarbakır - Kurtalan hattı, Van - Kapıköy hattında, 6.Bölge`de Gaziantep - Narlı - Nusaybin hattı, Toprakkale - Adana Mersin hattında, 7. Bölge`de Afyon - Alayunt - Balıkesir hattında, Afyon - Uşak - Manisa hattında, Afyon - Karakuyu - Goncalı hatlarında , GSM ile haberleşmenin yapıldığı ve görüşmelerin Dispeçer Merkezinde kayıt altına alındığı bildirilmektedir.
- 1.Bölge Müdürlüğü’nün 29/01/2013 tarih ve 335 (EDYS No: 8928) sayılı yazısında; Trakya bölgesinde GSM abonelerinin alındığı, istasyonlar dahil olmak üzere Trafik Kontrolörlükleri arandığında kayıt altına alınacak şekilde ve Haydarpaşa – Arifiye arası kesimde ise aynı uygulamanın yapıldığı; Arifiye – Eskişehir arasında GSM aboneliklerinin alınması ile Eskişehir kumanda Merkezinin de kayıt altına alınabileceği belirtilmektedir.
- 3. Bölge Müdürlüğü’nün 08/03/2013 tarih ve 3353 (EDYS No: 16082) sayılı yazısında; Menemen – Bandırma hattında bazı bölgelerde geniş alan telsiz haberleşmesinde Ölü Bölgelerin mevcut olduğu, sinyalizasyon çalışmalarında ölü bölge sorununun çözüleceği belirtilmekte; cep telefonları ile sorunun çözülebilmesinin kapsama alanı nedeniyle ölü bölgeler olduğundan mümkün gözükmediği bildirilmektedir.
- 6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS: 5317) sayılı yazısında; telsiz haberleşme sisteminde kapsama alanı dışında kalan bölgelerin kapsama alanı içine alınması için Bölge tarafından çalışmaların yürütüldüğü bildirilmektedir.
16- Personelin hizmet içi eğitiminde devamlılık sağlanması ve işgücü kaybının önüne geçilmesi bakımından e-öğrenme sisteminin unvan bazlı kurulumunun yapılması; ( XV Bşk., XVII Bşk.)
- Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’nın 15/01/2013 tarih ve 3671 sayılı yazısında; söz konusu e-öğrenme sisteminin kurulumunun yapılarak Eğitim ve Öğretim Dairesi Başkanlığı’nın hizmetine sunulduğu, KKY ile ilgili tüm eğitimlerin Eğitim ve Öğretim Dairesi Başkanlığı’nca yürütüldüğü belirtilmektedir.
- Eğitim ve Öğretim Dairesi Başkanlığı’nın 21/01/2013 tarih ve 5027 sayılı yazısında; günümüz bilgi toplumunda çalışanların kendini sürekli yenileme ve geliştirme ihtiyacına cevap verecek, mesleki ve kişisel gelişimi içeren “yaşam boyu öğrenme” faaliyetlerinin Eğitim ve Öğretim Dairesi Başkanlığınca yürütülmekte olduğu, güncel ve doğru bilgilerin çok kısa süre içerisinde personele yaygınlaştırılması, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması, zamandan ve mekândan tasarruf sağlanması ve kuruluşların eğitim harcamalarının azaltılması gibi yararları nedeniyle, günümüzde geniş bir uygulama alanına sahip uzaktan eğitim sistemine geçiş çalışmalarının da bu kapsamda değerlendirildiği; bu amaçla Kuruluşumuzda uzaktan eğitim faaliyetlerinin planlanması, uygulanması ve yaygınlaştırma stratejisinin belirlenmesi amacıyla “TCDDAKADEMİ Uzaktan Eğitim Projesi”nin yürütülmekte olduğu; proje kapsamında geliştirilecek “TCDDAKADEMİ Eğitim Portalı”nın 2013 yılı içerisinde faaliyetlerine başlamasının planlandığı bildirilmiştir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 18/01/2013 tarih ve 2548 (EDYS No: 5158) sayılı yazısında; Personelin hizmet içi eğitiminde devamlılık sağlanması ve bilgilerinin sürekli olarak tekrarı amacıyla e-öğrenme sistemi için Genel Müdürlüğümüzün çalışma yaptığı belirtilmektedir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 20/02/2013 tarih ve 6364 (EDYS: 12851) sayılı yazısında; 2548 sayılı yazıda belirtilen hususlara ilave yapılmamıştır.
- 5. Bölge Müdürlüğü’nün 01/02/2013 tarih ve 50348 (EDYS No: 7879) sayılı yazısında; Eğitim ve Öğretim Dairesi Başkanlığınca yürütülen çalışmalarda öncelikli olarak Görevde Yükselme Eğitiminin ortak dersleri içerisindeki Anayasa, 657 Sayılı Kanun, 399 Sayılı KHK vb. derslerin uzaktan eğitim yoluyla işlenmesine yönelik hazırlık yapıldığı bildirilmektedir.
17- Temsil gücü çok fazla olan memur sendikalarının resmi törenlerde protokolde işçi sendikaları gibi yerlerinin gözden geçirilmesi ile protokolde yer verilmesi, ( VII Bşk.)
- Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı’nın 18/02/2013 tarih ve 13232 sayılı yazısında;” Temsil gücü çok fazla olan memur sendikalarının resmi törenlerde protokolde işçi sendikaları gibi yerlerinin gözden geçirilmesi ile protokolde yer verilmesi” hususunun uygun görüldüğü belirtilmektedir.
18- Yetkiyi kaybetmiş sendikalara tahsis edilen yerlerin yetkili sendikaya tahsisi hususunun tekrar gözden geçirilmesi, ( VIII Bşk.)
19- Uzun süre mahrumiyet yerlerinde çalışan personelin nakil taleplerinin karşılanarak mağduriyetlerinin giderilmesi ile işyerlerinin zorluk derecesine göre gruplandırılarak, mahrumiyet derecesine göre puanlama sisteminin yapılması, ( VIII Bşk.)
20- Emlak ve İnşaat birimlerinde görev yapan Bölge Kısım Şeflerine turne tazminatı verilmesi, ( XVIII Bşk., IV Bşk.)
- Emlak ve İnşaat Dairesi Başkanlığı’nın 11/01/2013 tarih ve 2881 sayılı yazısında; her bir bölge kısım şefinin Yol Bakım Onarım ve Tesisler Şefleri gibi belirli bir mıntıkaları olup mıntıkaları dahilindeki gar, istasyon ve duraklardaki bina ve tesislerin bakım ve kontrollerini de rutin olarak yürütmeleri nedeniyle mıntıkası olan Bölge Kısım şefleri ile bu görevi vekaleten yürüten personele de turne tazminatı verilmesinin uygun görüldüğü bildirilmektedir.
- Mali İşler Dairesi Başkanlığı’nın 18/01/2013 tarih ve 4609 sayılı yazısında; “TCDD Memur ve Hizmetlilerine Verilecek Harcırah ve Harcırah Karşılığı Hizmet Tazminatlarına İlişkin Tüzüğün yayımlandığı tarihte turne tazminatı alabilecek görev unvanlarının sadece yol ve tesislere ait birimlerde çalışan personele verilmesi öngörüldüğünden, “Bölge Kısım Şefi” görev unvanının görev, yetki, sorumluluk bakımından Tüzükte yer alan görev unvanlarından hangisine karşılık geldiğinin Emlak ve İnşaat Dairesi Başkanlığı’nca tespit edilmesini müteakip ayrıca bir değerlendirme yapılmasının uygun olacağı belirtilmektedir.
21- Tesisler Şef Yardımcıları ile Yol Şube Şef Yardımcıları yetki ve sorumluluk bakımından herhangi bir fark olmamasına rağmen Şef pozisyonundakiler ile ücretlerindeki farklılığın giderilmesi ve şef olabilmeleri için düzenleme yapılması, (I Bşk.,VIII Bşk., XVI Bşk.)
- Tesisler Dairesi Başkanlığı’nın 21/01/2013 tarih ve 4791 sayılı yazısında; belirli bir tecrübeye ve hizmet süresine ulaşmış Tesisler Şef Yardımcısı kadrosunda çalışan personelimizin Tesisler Şefi ya da Tesisler Kısım Şefi olarak eş değer bir unvan verilmesi ile buna bağlı olarak ücret ayarlamasının da yapılarak mağduriyetlerinin giderilmesi hususu 16.08.2011 T.ve 57537 s.y., 03.02.2012 T. ve 9822 s.y.,10.12.2012 T.ve 84406 sayılı yazılarımız ile İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına bildirildiği belirtilmektedir.
- Yol Dairesi Başkanlığı’nın 24/01/2013 tarih ve 6826 sayılı yazısında; “Yol Şube Şef Yardımcısı” olarak görev yapanlardan, Öncelikle Yol Bakım Onarım Müdürlüklerine vekalet edenlerin, ücret yönünde mağduriyetlerinin giderilmesi için unvanlarının “Yol Bakım Onarım Şefi” Olarak değiştirildiği, diğer Yol Şube Şefi Yardımcılarının ise talep etmeleri halinde unvanlarının “Şube Şef Yardımcısı” olarak değiştirileceğinin bildirildiği ve talep edenlerden iki personelin unvanının değiştirildiği bildirilmektedir.
- 1. Bölge Müdürlüğü’nün 29/01/2013 tarih ve 335 (EDYS No: 8928) sayılı yazısında; Tesisler Şef Yardımcılarının Şef veya bir üst gruba yükseltilmesinin uygun olduğu belirtilmektedir.
- 3. Bölge Müdürlüğü’nün 08/03/2013 tarih ve 3353 (EDYS No: 16082) sayılı yazısında; Tesisler Şeflerinin, Tesisler Şef Yardımcıları, Şube Şef ve Şef Yardımcılarından düşük maaş aldığı, sorunun Genel Müdürlükçe çözülebileceği belirtilmektedir.
- 6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS: 5317) sayılı yazısında; Tesisler Şef Yardımcılarının mağduriyetlerinin giderilmesi için şeflerle aynı ücret grubunda yer almalarının uygun olacağı belirtilmektedir.
22- Yol Çavuşu Hazırlama(Temel) kursunda başarılı olan Yol ve Geçit Kontrol Memuru unvanlı personelin Hat Bakım Onarım Memuru olarak atanması, ( I Bşk.,VIII Bşk., 1-7 Bölge)
- Yol Dairesi Başkanlığı’nın 24/01/2013 tarih ve 6826 sayılı yazısında; 1- 7 Bölge Müdürlüklerinde Hat Bakım Onarım Memuru kursu gördüğü halde bugüne kadar unvanını alamayan Yol ve Geçit Kontrol Memurlarının bildirilmesinin istendiği, Bölge Müdürlüklerinden ismi alınan 30 personelden 10 personelin görev değişiminin kadro yetersizliği nedeniyle İnsan Kaynakları Daire Başkanlığınca reddedildiği, 20 personelin ise görev değişiminin gerçekleştirildiği belirtilmektedir.
- 1. Bölge Müdürlüğü’nün 29/01/2013 tarih ve 335 (EDYS No: 8928) sayılı yazısında; Yol Müdürlüğü’ne bağlı 12 adet Yol ve Geçit Kontrol Memuru hakkında yapılan işlemler 335 sayılı yazı ekindeki listede belirtilmiştir.
- 2. Bölge Müdürlüğü’nün 06/02/2013 tarih ve 9990 sayılı yazısında; Hat Bakım Onarım Memuru olma koşullarını sağlayan personelin yer ve görev değişim taleplerinin yapıldığı belirtilmektedir.
4. Bölge Müdürlüğü’nün 07/02/2013 tarih ve 2548 (EDYS No: 9919) sayılı yazısında; Yol Çavuşu Hazırlama (Temel) kursunda başarılı olan Yol ve Geçit Kontrol Memuru unvanlı personelin unvanlarının Hat Bakım Onarım Memuru olarak değiştirildiği belirtilmektedir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 20/02/2013 tarih ve 6364 (EDYS: 12851) sayılı yazısında; 2548 sayılı yazıda belirtilen hususlara ilave yapılmamıştır.
- 6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS No: 5317) sayılı yazısında; konu hakkında herhangi bir görüş bildirilmemiştir.
- 7. Bölge Müdürlüğü’nün 24/01/2013 tarih ve 804 (EDYS No: 6727) sayılı yazısında; TCDD Genel Müdürlüğü ve Bağlı Ortaklıkları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği’nde Hat Bakım Onarım Memuru olarak atanabilmek için gerekli şartları taşıyan Yol ve Geçit Kontrol Memurlarının Hat Bakım Onarım Memuru olarak atanması için Bölge taleplerinin Yol Dairesi Başkanlığı’na yapıldığı belirtilmektedir.
- 5. Bölge Müdürlüğü’nün 01/02/2013 tarih ve 50348 (EDYS No: 7879) sayılı yazısında; Yol ve Geçit Kontrol Memuru unvanlı personel ihtiyacının fazla olması dolayısıyla söz konusu personelin Hat Bakım Onarım Memuru olarak görev değişimlerine sıcak bakılmadığı belirtilmektedir.
23- Trafiğin yoğun olduğu teşkilat garlarında iç ve dış hareket memuru olmak üzere her nöbete 2 hareket memurunun girmesi ve buna ilişkin norm kadroda yeniden düzenleme yapılması, ( XXVII Bşk., 1-7 Bölge)
- Trafik Dairesi Başkanlığı’nın 15/01/2013 tarih ve 3562 sayılı yazısında; Trafik personelinin çalışması ile ilgili olarak yapılan Norm Kadro çalışmalarında ki 2013 yılı Norm kadro tekliflerinin trafiğin yoğun olduğu teşkilat garlarında iç ve dış olmak üzere nöbete 2 hareket memurunun girmesini sağlamaya yönelik olarak yapılmaya çalışıldığı belirtilmektedir.
- 1. Bölge Müdürlüğü’nün 29/01/2013 tarih ve 335 (EDYS No: 8928) sayılı yazısında; Trafiğin yoğun olduğu teşkilat garlarında iç ve dış hareket memuru olmak üzere her nöbete 2 hareket memurunun girmesi için norm kadroda yeniden düzenleme yapılmasının uygun olacağı bildirilmektedir.
- 2. Bölge Müdürlüğü’nün 06/02/2013 tarih ve 9990 sayılı yazısında; trafiğin yoğun olduğu teşkilat garlarında iç ve dış Hareket Memuru olmak üzere her nöbete 2 Hareket Memurunun girmesi yönünde alınan kararın mevcut işyerleri imkanları kapsamında uygulanacağı belirtilmektedir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 18/01/2013 tarih ve 2548 (EDYS No: 5158) sayılı yazısında; Bölge Trafiğinin yoğun olduğu teşkilat Garlarında norm kadroların iki Hareket
Memuru nöbete girecek şekilde belirlendiği, mevcut personel sayıları yeterli
olduğunda, nöbetlerin buna göre düzenleneceği bildirilmektedir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 20/02/2013 tarih ve 6364 (EDYS No: 12851) sayılı yazısında; 2548 sayılı yazıda belirtilen hususlara ilave bir husus bulunmamaktadır.
- 6. Bölge Müdürlüğü’nün 23/01/2013 tarih ve 356 (EDYS No: 5317) sayılı yazısında; Trafiğin yoğun olduğu teşkilat garlarında iç ve dış hareket memuru olmak üzere her nöbete 2 hareket memurunun girmesi için norm kadroda yeniden düzenleme yapılmasının daha uygun olacağı belirtilmektedir.
- 5. Bölge Müdürlüğü’nün 01/02/2013 tarih ve 50348 (EDYS No: 7879) sayılı yazısında; Yoğun olan Garlarda iç ve dış Hareket Memuru olmak üzere her nöbete 2 Hareket Memurunun girmesi için norm kadronun düzenlenmesi gerektiği bildirilmektedir.
- 7. Bölge Müdürlüğü’nün 24/01/2013 tarih ve 804 (EDYS No: 6727) sayılı yazısında; Trafiğin yoğun olduğu teşkilat garlarında iç ve dış hareket memuru olmak üzere her nöbete 2 hareket memurunun girmesi için norm kadroda yeniden düzenleme yapılması hakkındaki görüşün uygun olduğu belirtilmektedir.
24- Görevde Yükselme Yönetmeliğinde Yol birimlerinde yükselmek için daha önce teknik öğrenim şartı aranırken sonrasında en az lise dengi teknik okulların Metalürji, İnşaat, Yapı, Yapı Ressamlığı, Harita, Kadastro, Jeoteknik, Kaynakçılık programlarından mezun olmak bölüm şartı konulmasıyla diğer teknik bölüm mezunlarının mağduriyetlerinin giderilmesi ve Tesisler birimleri ile birlikteliğin sağlanması, ( I Bşk., VIII Bşk.)
- Yol Dairesi Başkanlığı’nın 24/01/2013 tarih ve 6826 sayılı yazısında; Yol Dairesi Başkanlığı’nı ilgilendiren tüm unvanlar için Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği’nde değişiklik çalışmasının başlatıldığı ve yapılan çalışmaların en kısa sürede İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı’na intikal ettirileceği; bu Paralelde Yol Sürveyanı pozisyonunda gerek görevde yükselme, gerek açıkta atanacak personelin şartlarının yeniden düzenleneceği; ayrıca, Yol Bakım Onarım Memuru olup daha sonra herhangi bir teknik bir bölüm bitirenlerin durumları da gözetilerek mağduriyetlerinin giderileceği belirtilmektedir.
25-TCDD Personel Yönetmeliğinin yürürlükteki mevzuatla çelişmesi nedeniyle yürürlükten kaldırılması, ( VIII Bşk.)
26-Personelin bölge müdürlüklerinde yemek hakkından faydalandırılması,
- 2. Bölge Müdürlüğü’nün 06/02/2013 tarih ve 9990 sayılı yazısında; toplu sözleşmede yer alan personelin, katkı payını aylık olarak peşin vermek suretiyle iaşe hizmetlerinden faydalandığı belirtilmektedir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 07/02/2013 tarih ve 2548 (EDYS No: 9919) sayılı yazısında; Bölge personeline yemek verilmesi için çalışmaların devam ettiği belirtilmektedir.
- 4. Bölge Müdürlüğü’nün 20/02/2013 tarih ve 6364 (EDYS: 12851) sayılı yazısında; 2548 sayılı yazıda belirtilen hususlara ilave bir husus bulunmamaktadır.
- 5. Bölge Müdürlüğü’nün 01/02/2013 tarih ve 50348 (EDYS No: 7879) sayılı yazısında; Kamu Görevlileri Hakem Kurulu’nun almış olduğu 29/05/2012 tarih ve 2012/1 sayılı kararın 8. Maddesi ve Genel Müdürlüğün 29/06/2012 tarih ve 47198 sayılı emri gereğince, 5. Bölge Müdürlüğü Malatya Sosyal Tesisler Aile Lokalinde 08/10/2012 tarihinden itibaren Memur ve Sözleşmeli Personele öğle yemeği verilmeye başlandığı belirtilmektedir.
27-Ankara’da açılan kurslarda kursiyerlerin konakladığı otelin (İncek) uzak olması nedeniyle 2013 yılında açılacak kurslarda konaklamanın TCDD Genel Müdürlüğüne yakın olan semtlerde bulunan otellerde yapılması,
- Eğitim ve Öğretim Dairesi Başkanlığı’nın 21/01/2013 tarih ve 5027 sayılı yazısında; Ankara’da açılacak kurslarda kursiyerlerin, TCDD Genel Müdürlüğü’ne en fazla 2000 m uzaklıkta olan bir yerde konaklamalarının planlanarak ihaleye çıkıldığı belirtilmektedir.
TEMENNİ:
-Hizmetin yürütülmesine yönelik oluşturulan kurul ve komisyonlarda yetkili sendikanın yer almasının sağlanması,
-Yukarıda saydığımız taleplerin; sendikamızla aylık periyodik toplantılar yapılarak çözümleri konusunda takibinin yapılması,
Hususlarında çalışma yapılması konusunda TCDD ile Ulaştırma Çalışanları Memur-Sendikası UÇMS arasında mutabakata varılmıştır.
HABER ARŞİVİ
-
Baş Sağlığı
09 Mayıs 2013, Perşembe -
Geçmiş Olsun
08 Mayıs 2013, Çarşamba -
Baş Sağlığı
08 Mayıs 2013, Çarşamba -
MUŞ İL DİVAN TOPLANTISI YAPILDI
08 Mayıs 2013, Çarşamba -
Geçmiş Olsun
06 Mayıs 2013, Pazartesi -
TOPLU SÖZLEŞME MASASINA HAZIRLIK.
06 Mayıs 2013, Pazartesi -
ANKARA GAR TEMSİLCİMİZE GEÇMİŞ OLSUN ZİYARETİ.
04 Mayıs 2013, Cumartesi -
ADIYAMAN
03 Mayıs 2013, Cuma -
VAN
03 Mayıs 2013, Cuma -
Baş Sağlığı
02 Mayıs 2013, Perşembe -
Baş Sağlığı
02 Mayıs 2013, Perşembe -
Baş sağlığı
24 Nisan 2013, Çarşamba -
Baş sağlığı
24 Nisan 2013, Çarşamba -
ULUSAL EGEMENLİĞİN 93. YILI KUTLU OLSUN
22 Nisan 2013, Pazartesi -
İSTANBUL 2 NOLU ŞUBE
15 Nisan 2013, Pazartesi