HABER ARŞİVİ
TCDD KİK TOPLANTISI YAPILDI.
27 Aralık 2012, Perşembe
Sendikamız ile TCDD Genel Müdürlüğü arasında 25.12.2012 tarihinde ikinci Kurum İdari Kurulu toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantıya Sendikamız temsilen Genel Başkan Can Cankesen, Genel Mevzuat ve toplu Görüşme Sekreteri Yakup Çınar ve Genel Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Sekreteri Musa Ayar katıldı. Toplantı gündemindeki maddeler aşağıdadır.
2012/2 KURUM İDARİ KURULU
1- Eğitim program amirlerine görev tahsisli lojman verilmesine yönelik yönergede değişiklik yapılması. ( VIII Bşk., XV Bşk.)
2- Tren Teşkil Memurları ve Makinistlerin manevra görevleri esnasında kendi merkezleri dışında kalan manevra sahalarına ilişkin tespitlerin yeniden yapılarak, iltisak hatlarında yapılan manevralara, manevra tazminatı ödenmesi için Trafik Dairesince kurulan komisyon çalışmalarını tamamlayamamıştır. (Birçok yerde manevra tazminatı nedeniyle çalışanların mağduriyeti devam etmektedir. Bu durumun bir an evvel olumlu yönde sonuçlandırılması.) (VIII Bşk., XXVII Bşk., IV Bşk.)
3- Başteknisyen, Başrevizör ve Başpuantör unvanları sınavsız olduğundan kurs ve eğitimlerini tamamlayanlara norm kadro gerekçesiyle (kadro bulunmayan yerlerde) unvanlar verilmiyor. ( II Bşk.,VIII Bşk.)
(Örneğin Vagon servis şefliğine atanmak için, Başrevizör, Liman Şefliğine, Liman Ambar Şefliğine atanmak için Başpuantör olarak görev yapmak şartı var. Bu durum zaman içinde adaletsiz bir uygulamayı da beraberinde getiriyor. Şartlarını tamamlamış personel norm kadro olmadığı için hem unvanlarını alamıyorlar, unvanlarını alamadıkları içinde Görevde Yükselme sınavına dahil olamadıklarından mağdur oluyor, haksız bir rekabet ortamı oluşuyor.
Bu durumun düzeltilerek şartlarını tamamlamış ancak norm kadro olmadığı için görevde yükselme sınavına giremeyen personelin bu sınavlara dahil olabilmesi yönünde gerekli düzenlemelerin yapılması.
Görevde Yükselme Yönetmeliğinde atama yapılacak birçok unvana ŞEF unvanlı personel istenmektedir. Özellikle şef unvanının talep edildiği (personel-tahakkuk) birçok personelin yükselmelerinin önü norm kadrodan dolayı kapalıdır. Anayasanın EŞİTLİK ilkesine aykırı
4- Cer Dairesine bağlı birimlerde görev yapan Makinistlerin en fazla Başmakinist, Vagon Teknisyenlerin ise Vagon Servis Şefi oldukları ancak bu unvandaki personelin üst unvanlara (depo şefi-depo müdürü, Vagon Bakım Onarım Atölye Müdürü veya Müdür Yrd. vb) gelebilmesi için Cer Orta Kademe Hazırlama ve tamamlama kurslarına gitmeleri gerektiği, bunun için Cer Orta kademe hazırlama kursuna katılma koşullarının Cer Dairesinde bir komisyon kurularak yeniden düzenlenmesi ( II Bşk., VIII Bşk.)
5- Koruma Güvenlik personelinin nöbet yerleri ile manevra ve nezaret odalarında ziyaretlerimiz esnasında bakımsız ve düzensiz ortamlar dikkatimizi çekmektedir. Personelin daha iyi ortamda çalışması iş motivasyonunu da arttıracaktır. Odalarının bakımı ve düzenlenmesi için tüm bölge müdürlüklerine emir yayınlanarak düzenlenmesi sağlanmalı ve takibi yapılmalıdır. (Birçok örnek verilebilir ancak bir tane örnek verecek olursak Karabük Koruma güvenlik şefliğini söyleyebiliriz.) (Mrk. Koruma ve Güv. Md., 1 – 7 Bölge )
6- YHT’nin güvenliğinin daha profesyonel bir şekilde hizmet alımı ile sağlanması. ( XIII Bşk., YHT Bölge Md., Mrk. Koruma ve Güv. Md.)
7- Elbiselerin TCDD’nin vizyonu gereği kalitesi arttırılmalıdır. Halen bölgelerarası farklılık ve elbiselerdeki kalite problemi sürüyor. ( IX Bşk.)
8- Makinistlerin kazalardan sonra savcı tarafından içeri alınması sorun oluşturmaktadır. En son İzmir’de kaza yapan makinist içeri alındı. Bununla ilgili sendikamız tarafından dışarıdan avukat tutuldu, mahkeme kurum avukatını kabul etmedi, makinistin cezaevinden çıkması 1 haftayı buldu. Yeni bir düzenleme için çalışma yapılmasını ve kaza sonrasında tren personelinin mağduriyet yaşamamasını talep ediyoruz. ( Hukuk Müş., II Bşk.,VIII Bşk.)
9- Terör bölgesinde çalışan personelle ilgili kurumun maddi veya manevi bir tasarrufu olmalıdır; ayrıca zırhlı lokomotif, furgon ve vagon açığı halen kapatılmamıştır. Bu konu ile ilgili sendikamızın da görüşlerinin alınması. ( VIII Bşk., Hukuk Müş.)
10-Lokomotiflerde yönetmelik gereği bulunması zorunlu olan işaretlerin verilmediği görülmektedir, bu işaretlerin tamamlanması veya günümüzün şartlarına göre yeniden madde hükmünün yazılması gerekmektedir. ( II Bşk., XXVII Bşk., XVI Bşk.)
(Trende ve Trende Görevli Personelde Trafikle İlgili Olarak Bulunması Gereken Malzemeler Madde 31- Her trende veya araçta ve trende görevli personelde aşağıdaki malzemenin bulundurulması zorunludur.-Lokomotifte ve demiryolu makinelerinde; üç renkli el feneri, kılıfı içinde iki yeşil, iki kırmızı bayrak, buluşma değişikliği işareti (sinyalli bölgeler dışında) ile iki kırmızı cam, altı adet kestane fişeği, telsiz sistemi bulunan yerlerde sabit telsiz, kalkış-varış tarifesi ve bir saat,)
11- Personelin çalışan eşine de permi hakkı verilmesi. ( VIII Bşk.)
12- Türkiye genelinde 90 kişi kalan Ambar şefleri ile Lojistik şefleri arasında 250 tl fark var Ambarlarda çalışan memurlar lojistik memuru oldu. Ambar şeflerinin lojistik şefi olarak unvanları değişmedi. Ayrıca Lojistik Şefleri görevde yükselmede sınavında Lojistik Müdür Yardımcısı sınavına girebiliyor.Ambar şeflerinin önü tıkalı durumdadır.Ambar şeflerinin de bu sınava katılabilmelerine imkân sağlanması ( V Bşk.,VIII Bşk.)
13- Lojistik Memuru, Revizör, Büro Memuru unvanlarında teşkilatın birçok yerinde personel eksikliği bulunmakta, vekâlet veya görevlendirme olarak idare edilmeye çalışılmaktadır. Bu unvanlara acilen atama yapılması ve sıkıntının giderilmesi yönünde çalışma yapılması; ayrıca teşkilat bünyesinde vagon tamir ve bakımlarının daha sağlıklı yapılması için gerekli olan işçi personelin de olmayışı,vagon tamir ve bakımlarının muntazam yapılmayışına sebep oluyor.Bu durum hem trafiği hem de insan hayatını tehdit ediyor. Milli servetimiz olan araç gereçlerimizin daha uzun yıllar fayda sağlamasını istiyorsak acilen bu durumun düzeltilmesi yönünde çalışma yapılması, ( VIII Bşk.)
14- Trafik Kontrolörü unvanında görev yapan personel sağlık nedeniyle grup düştüklerinde gişe memuru, gar şefi, lojistik şefi, istasyon şefi veya repartitör/başrepartitör olarak unvanlarının değiştirilmesi, Gar şefi, istasyon şefi unvanlı personelinde grup kaybetmesi sonucu gişe memuru yerine şeflik unvanlarına atanması, Sağlık durumu nedeniyle grup değiştiren ve gişe memuru olarak atanan personelin bundan sonra kuruluşun ihtiyaç duyduğu unvanlara atanmaları, ( III Bşk., XXVII Bşk.,VIII Bşk.)
15-Teşkilatımız içerisinde ölü bölge diye tabir edilen alanlar olduğundan telsiz haberleşmesi sağlıklı yapılamamakta bu durum kazalara ve yanlış anlaşılmalara sebep verebilmekte, çözümü için cep telefonları ile kayıt altına alınmak şartı ile haberleşme yapılmasına olanak sağlayacak yeni bir sistem kurulaması. ( XVI Bşk.)
16- Personelin hizmet içi eğitiminde devamlılık sağlanması ve bilgilerin sürekli olarak tekrarı için e-öğrenme sisteminin unvan bazlı kurulumunun yapılmasını, her ay personelin burada eğitim almasının sağlanarak (ister evden ister işyerinden) işgücü kaybının önüne geçilmesi. ( Personelin eğitim takibi ve değerlendirmesi daha kolay yapılarak maliyet düşer, istatistik tutulabilir, güncel bilgiler anında eklenebilir.) ( XV Bşk., XVII Bşk.)
17-Temsil gücü çok fazla olan memur sendikalarının resmi törenlerde protokollerde işçi sendikaları gibi yerlerinin gözden geçirilmesi ile protokolde yer verilmesi. ( VII Bşk.)
18- Yetkiyi kaybetmiş sendikaların illerde tahsis edilen yerlerinin kira ve imkânlar ölçüsünde mevcutta yer yoksa yetkili sendikaya tahsisi hususunun tekrar gözden geçirilmesi, ( VIII Bşk.)
19- Uzun süre mahrumiyet yerlerinde çalışan personelin nakil taleplerinin karşılanarak mağduriyetlerinin giderilmesi ile işyerlerinin zorluk derecesine göre gruplandırılması, mahrumiyet derecesine göre puanlama sistemi yapılması, ( VIII Bşk.)
20- Emlak ve İnşaat Dairesinde görev yapan Bölge Kısım Şefleri turne tazminatı verilmemektedir. Bu personele de Yol kısım şefi, tesisler şefleri gibi turne tazminatının verilmesi gerekmektedir. (Harcırah tüzüğünün 14. Maddesinde belirtilen unvanlara bölge kısım şefi unvanının eklenmesi) ( XVIII Bşk., IV Bşk.)
21- Tesisler Şef Yardımcıları ile Yol Şube Şef Yardımcıları yetki sorumluluklarında herhangi bir fark olmamasına rağmen Şef pozisyonundakiler ile ücretlerinde çok büyük fark oluşmuştur.( Bu ücret dengesizliğinin ister yardımcı kelimesinin kaldırılarak hepsinin şef yapılması veya bir üst gruba alınarak mağduriyetlerinin giderilmesi gerekmektedir.) (I Bşk.,VIII Bşk., XVI Bşk.)
22- Daha önceki kurum idari kurulunda karara bağlanan Yol Çavuşu Hazırlama(Temel) kursunda başarılı olan Yol ve Geçit Kontrol Memuru unvanlı personelin unvanlarının Hat Bakım Onarım Memuru olarak değiştirilmesi konusu tümüyle gerçekleşmemiştir.( Bazı bölgeler üyelerimizin yazılı taleplerini kadro olmadığı gerekçesiyle Genel Müdürlüğe iletmeksizin reddettiler. Ancak Norm Kadro cetvellerinde bu unvanlara ait bir sınırlama bulunmamaktadır.) ( I Bşk.,VIII Bşk., 1-7 Bölge)
23- Trafiğin yoğun olduğu teşkilat garlarında iç ve dış hareket memuru olmak üzere her nöbete 2 hareket memurunun girmesi ile norm kadroda yeniden düzenleme yapılması, ( XXVII Bşk., 1-7 Bölge)
24- Görevde Yükselme Yönetmeliği gereğince Yol Dairesinde yükselmek için en az lise dengi teknik okulların Yol Alt Yapı, Üst Yapı, Metalürji, İnşaat, Yapı, Yapı Ressamlığı, Harita, Kadastro, Jeoteknik, Kaynakçılık Programlarından mezun olmak şartı getirilmiştir.
Daha önce teknik bölüm olma şartı aranırken şimdi bölüm ismi şartı konulmuştur. Yol Sürveyanı olmak için lise mezunu olmak ve bu bölümlerden mezun olmak gerekiyorsa, Yüksekokul ve Fakülte mezunlarının durumu belli değildir. Çünkü Yol Dairesine atanan diğer bölüm mezunları geleceklerine şüphe içinde bakmaktadırlar.
Şöyle ki bekçi olarak atanan birçok düz lise mezunu, Elektrik, Makine, Raylı Sistem İşletme, Raylı Sistem Elektrik-Elektronik gibi tüm diğer bölüm mezunu personel kendi bölümlerine uygun işte mi çalışacak, Yol Dairesinde mi yükselecek, yoksa hep Bekçi ya da Çavuş mu kalacak? Daha önce Meslek Lisesi mezunu Sürveyan olarak alınırken, şimdi Bekçi olarak atanmaktadır. Tesisler dairesi lise mezununu dahi Sürveyan olarak atama yaparken Yüksekokul mezunu personelin hem Bekçi olarak atanması hem de yükselememesi üzüntü vermekte ve performansında azalmalar olabilmektedir.
Aynı zamanda bu şartlar altında memurun yükselme hakkı da engellenmiş olmaktadır. Personelin mağduriyetinin giderilmesi için örneğin bu bölüm şartları yanında en az 2 yıl yol dairesinde çalışmış olmak şartı eklenirse veya yüksekokul mezunlarından 2010 yılında atanmış farklı teknik bölümlerden mezun olan personelden bu şartlar aranmaz veya yüksekokul mezunlarının bir defaya mahsus olarak sınavsız Sürveyan olabilmesi yolu açılırsa mağduriyetin giderilebileceğini düşünmekteyiz. Bu sayede Yol servisinden diğer servislere geçişin önü de kesilir. ( I Bşk., VIII Bşk.)
25-TCDD Personel Yönetmeliği hükümlerinin yürürlükteki mevzuatla çelişmesi nedeniyle yürürlükten kaldırılması.( Örnek olarak P.Y’nin 102.maddesi “Memuriyetten çıkarma cezasını gerektiren fiil ve haller” başlıklı maddenin a şıkkı “ihmal, dikkatsizlik, yetkisizlik veya mevzuata uymazlık neticesi önemli bir kazaya sebebiyet vermek” yerine Başbakanlık genelgesinde dikkatsizlik, tedbirsizlik denmiyor kasten önemli bir konuya sebebiyet vermek deniyor. Bu örnekler çoğaltılabilir) ( VIII Bşk.)
26-Toplu sözleşmede geçtiği halde bölge müdürlüklerinde halen personel yemek hakkından faydalanamıyor.
27-Ankara’da açılan kurslarda kursiyerlerin konakladığı İncek’te bulunan otelin uzak oluşu hakkında Kuruma yazı ile başvurmuştuk ancak halen tarafımıza bu konu ile ilgili dönüş olmamıştır.2013 yılında açılacak kurslarda konaklamanın TCDD genel müdürlüğüne yakın olan semtlerde bulunan otellerden yapılması, genel olarak bize gelen talepler arasında önemli yer tutmaktadır.
TEMENNİ:
Hizmetin yürütülmesine yönelik oluşturulan kurul ve komisyonlarda yetkili sendikanın yer almasının sağlanması.
Yukarıda saydığımız taleplerin; sendikamızla aylık periyodik toplantılar yapılarak çözümleri konusunda takibinin yapılması.
Hususlarında çalışma yapılması konusunda TCDD ile Ulaştırma Çalışanları Memur Sendikası ( UÇMS) arasında mutabakata varılmıştır.
HABER ARŞİVİ
-
Baş Sağlığı
09 Mayıs 2013, Perşembe -
Geçmiş Olsun
08 Mayıs 2013, Çarşamba -
Baş Sağlığı
08 Mayıs 2013, Çarşamba -
MUŞ İL DİVAN TOPLANTISI YAPILDI
08 Mayıs 2013, Çarşamba -
Geçmiş Olsun
06 Mayıs 2013, Pazartesi -
TOPLU SÖZLEŞME MASASINA HAZIRLIK.
06 Mayıs 2013, Pazartesi -
ANKARA GAR TEMSİLCİMİZE GEÇMİŞ OLSUN ZİYARETİ.
04 Mayıs 2013, Cumartesi -
ADIYAMAN
03 Mayıs 2013, Cuma -
VAN
03 Mayıs 2013, Cuma -
Baş Sağlığı
02 Mayıs 2013, Perşembe -
Baş Sağlığı
02 Mayıs 2013, Perşembe -
Baş sağlığı
24 Nisan 2013, Çarşamba -
Baş sağlığı
24 Nisan 2013, Çarşamba -
ULUSAL EGEMENLİĞİN 93. YILI KUTLU OLSUN
22 Nisan 2013, Pazartesi -
İSTANBUL 2 NOLU ŞUBE
15 Nisan 2013, Pazartesi