SENDİKAMIZDAN HABERLER
TCDD GENEL MÜDÜRLÜĞÜYLE 2014 YILI İKİNCİ KURUM İDARİ KURUL TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİRİLDİ.
16 Aralık 2014, Salı
Sendikamız ile TCDD Genel Müdürlüğü Arasında 16.12.2014 Tarihinde 2014 yılının ikinci Kurum İdari Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi.
TCDD Genel Müdür Yardımcısı Adem Kayış Başkanlığında Yapılan Toplantıya Sendikamız Temsilen Genel Başkan Can Cankesen, Genel Başkan Yardımcıları Yakup Çınar, Musa Ayar, İbrahim Uslu ve TCDD Daire Başkanları Katıldı. Toplantıda 34 Madde Görüşüldü.
2014/2 KİK TOPLANTISI GÜNDEM MADDELERİ
1- Tren üzerinde İşçi makinistlerin memur makinistlerle beraber görev yaptıklarında uygulanması gereken mevzuat hükümlerinin (gerektiğinde yeniden düzenlenerek) personele duyurulması;
Ayrıca işçi makinistlerin tren şefliği görevini yerine getirmeleri ile ilgili protokolün yük trenleri ve her iki personelin işçi olması durumuyla sınırlandırılması…
2- Garlarda tren hazırlanırken Vagonları boş-dolu konumuna almaya Vagon Teknisyenleri yerine öncelikle Tren Teşkil İşçilerinin yapması…
3- Memur, Tren Teşkil Memuru ve Tren Teşkil İşçisi başta olmak üzere, personele verilen elbiselerde dikim, kumaş kalitesi ve bedene uygunluk konularında farklılıkların giderilmesi ve bunun için gerekli TCDD Giyecek Yardımı Yönergesinin yeniden düzenlenmesi çalışmalarının yetkili sendika ile başlatılması…
4- Samsun Gar ve Gelemen Garda vezin yapmak için kantar bulunmaması sebebiyle yükleme yapıldıktan sonra tren 200 km yol giderek Turhal veya Zile Garda vezin yapmak zorunda kaldığından, Gelemen ya da Samsun Gar’a kantar yapılması,
5- Samsun gar sahasında çalışan ve baş makasta görevli tren teşkil görevlileri için, kılık kıyafetini değiştirebileceği, yemek yiyebileceği ve dinlenebileceği uygun bir yerin düzenlenmesi,
6- Bazı gar ve istasyonlarda TTM’ler yerine TTİ’lere hareket memurluğu yaptırılabildiği, söz konusu görevin TTM’ler tarafından yapılması ve TTM’lere Hareket Memuru unvanının verilmesi,
7- Ekspres trenlerde, bölgesel ekspreslerde olduğu gibi el terminal cihazı ile bilet verilebilmesinin sağlanması,
8- Samsundaki işyerlerimizin yemek alımlarında, maliyetlerin düşürülmesi ve personel memnuniyeti bakımından, memur ve işçi personel için birlikte ihaleye çıkılması,
9- Lokomotif markizlerinde ses ve ısı yalıtımının tamamlanması,
10- Samsun Gelemen lojistik merkezinde rampa olmayan yollarda vagon dolumu yapılması çalışanlar açısından sağlık problemleri ve iş gücü kaybına sebebiyet verebildiğinden vagon dolumunun mevcut rampalar kullanılarak yapılması,
11- Samsun (Gelemen) Lojistik Müdürlüğü personelinin geçici görevlendirme ile Artova, Divriği, Demirdağ gibi istasyonlara gönderilmesi sonucu personel ihtiyacı doğduğundan görevlendirme işleminin sonlandırılması ile Samsun ve diğer lojistik birimlerinin personel ihtiyacının giderilmesi,
13- Trafik Kontrolörleri ve İstasyon Şeflerinin Gar Müdürü olabilmesine yönelik yönetmeliğin düzenlenmesi,
14- Genel Müdürlük personeline servis hizmeti verilmesi,
15- Sağlık nedeniyle nezaret makinisti yapılan personelin fiilen yapmış olduğu Depo Şefliğine atanabilmelerinin sağlanması,
16- Lojistik Şefi-Ambar Şefi, Başrepartitör-Repartitör unvanlarının birleştirilmesi
17- 33000 ve 22000 lik lokomotiflerde makinist musluğu ile yapılan işlemlerde aşırı derecede gürültü (yaklaşık 110 desibel) çıktığından, kalıcı hasarlar meydana gelebilmekte bu nedenle makinistlerimiz sağlık sorunları yaşayabilmektedir. Sağlıktan grup düşme durumunda dahi kalan personelin bu sorununa çözüm bulunması,
18- Tren Teşkil Memuru ve Koruma Güvenlik Görevlilerinin tahsil durumlarına uygun olarak talepleri halinde, Hareket Memuru, Lojistik memuru, itfaiye eri, puantör, kondüktör veya ihtiyaç duyulan başka bir unvanda değerlendirilmesi;
19- Belirlenen kadronun altında çalışılan yerlere, güvenlik zafiyetlerinin önlenmesi için güvenlik personeli hizmet alımı yapılması,
20- Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği’nin yayımlanarak görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının acilen açılması,
21- TCDD bünyesinde 3 ayrı bölgede (Afyon, Ankara ve Malatya) 2011 yılında kurulan Otomatik Tren Muayene İstasyonunun faaliyette olan statik muayene bölümlerinde çalışan personel sayısı, proje kapsamında yapımı devam eden Dinamik İstasyon Bölümünün de faaliyete geçmesi sonrası her istasyon için 8 - 10 kişi olacak, üçlü vardiya ile çalışılmaya başlandığı takdirde bu sayı daha da artacaktır. Bu işyerlerinde çalışan personel çok kapsamlı bir şekilde Tahribatsız Muayene Eğitimi almalarına rağmen halen eski unvanlarında çalışmakta olduğundan personelin mağdur olmaması bakımından aldığı eğitimler sonucunda Tahribatsız Muayene Uzmanı olarak Sertifika alan personele, Tahribatsız Muayene Uzmanı unvanı verilmesi,
22- Vagon Bakım Onarım Atölye Müdürlüklerinin görev yetki ve sorumlulukları hakkındaki 207 nolu Genel Emrin 12. Maddesinin 4.fıkrasının,”Vagonlarda aşınan, kırılan, çatlayan veya yerinden kayan parçalar olup olmadığını kontrol etmek ve gereğini yapmak/yaptırmak” hükmündeki “gereğini yapmak /yaptırmak” ibaresinin “gereğini yaptırmak” şeklinde değiştirilmesi,
24- Yol Çavuşu Hazırlama(Temel)kursunda başarılı olan Yol ve Geçit Kontrol Memuru unvanlı personelin unvanlarının Hat Bakım Onarım Memuru olarak değiştirilmesinin tümüyle gerçekleşmesi,
25- Trenlerde TMİ ve TSİ ile görüşebilmek için makinistlere cep telefonu verilmesi,
26- Acil Kan ihtiyacı olduğunda personelin anne ve baba tarafından 2. derece yakınları için de mesaj çekilmesi,
27- Zonguldak’ta Yolcu treninin 30.000 lik Demo setiyle Çaycuma’ya uzatılması,
28- Ülkü’de görev yapan personelin işe gidiş gelişleri için (Karabük) servis verilmesi,
29- Diyarbakır Depo Müdürlüğü içerisinde yapılan tamirat işlemleri iş sağlığı ve güvenliği açısından tehlike arz ettiğinden vagon tamir yolunun yapılması,
30- DE 22000 ve DE 33000 tipi lokomotiflerin cam sileceklerinin, elektrikli (otomatik) hale getirilmesi ve yakıt sarfiyatının önlenmesi bakımından, dijital yakıt göstergesi montajı yapılması,
31- Amasya Gar’da önceleri müselles bulunduğundan trenler burada torna ediliyordu. Halen Torna bulunmadığından trenler ters olarak Lâdik’e kadar 70 Km. gidilerek 20 dakikalık gecikmeyle müselleste plaktorna edildiğinden iş ve zaman kaybının önlenmesi için Amasya’da bir plaktorna yapılması,
32- Tren Teşkil Memurlarından kondüktör kursu görenlere Kondüktör unvanı verilmesi,
33- Kars Depoya, diğer Depolardan makinist görevlendirildiğinden ihtiyacın kalıcı giderilmesi için bu işyerine makinist atanması,
34- TCDD’nin yeniden yapılanması ile ilgili olarak personelin ve kurumun durumu hakkında teşkilat genelinde bilgilendirme toplantıları yapılması,
SENDİKAMIZDAN HABERLER
-
TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü'nden Sendikamıza Ziyaret
21 Kasım 2024, Perşembe -
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımıza Ziyarette Bulunduk
13 Kasım 2024, Çarşamba -
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2024/2 KİK Toplantısı Yapıldı
13 Kasım 2024, Çarşamba -
Yağmur Yağsa “Biz Yağdırdık” Derler
07 Kasım 2024, Perşembe -
HAYDARPAŞA ve SİRKECİ DEVREDİLEMEZ!
30 Ekim 2024, Çarşamba -
KAMUDA SERVİS HİZMETİ DEVAM EDECEK
14 Ekim 2024, Pazartesi -
Haydarpaşa ve Sirkeci Demiryolu Havzalarının Devrini Yargıya Taşıdık
10 Ekim 2024, Perşembe -
13.Genişletilmiş Başkanlar Kurulu Sonuç Bildirgesi Yayımlandı
04 Ekim 2024, Cuma -
TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt'a Ziyarette Bulunduk
30 Eylül 2024, Pazartesi -
TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Ufuk Yalçın'a Hayırlı Olsun Ziyaretinde Bulunduk
30 Eylül 2024, Pazartesi -
TÜRASAŞ Genel Müdürü Selim Koçbay'a Hayırlı Olsun Ziyaretinde Bulunduk
30 Eylül 2024, Pazartesi -
DHMİ Genel Müdürü Enes Çakmak'a Hayırlı Olsun Ziyaretinde Bulunduk.
23 Eylül 2024, Pazartesi -
TASARRUF SERVİSTEN OLMAZ!
02 Eylül 2024, Pazartesi -
TCDD Genel Müdürü Sn. Veysi Kurt’a Ziyaret
26 Ağustos 2024, Pazartesi -
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nda, “Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavı” açıldı.
20 Ağustos 2024, Salı